sábado, 14 de junio de 2014

Indicadors que demostren com ha de ser una bona pràctica educativa.

1.     Interrelació d’àrees, àmbits. Aprenentatge integral.

2.     Atenció a la diversitat: Presència, participació i progrés. 

3.     Temps i espais per a la reflexió.

4.     Alumne com a protagonista del seu procés d’aprenentatge.

5.     Implicació i compromís educatiu.

6.     Planificació, desenvolupament i autoavaluació permanent en la pràctica educativa i del professorat. Capacitat d’autocrítica, transformada en propostes de millora.

7.     Currículum obert i flexible, ric, estimulant, coherent.

8.     Agrupaments i horaris flexibles. Agrupaments reduïts.

9.     Fomentar la motivació de l’alumnat.

10.  Potenciar l’autonomia de l’alumnat.

11.  Aprenentatge significatiu i funcional. Parteix dels interessos dels infants.

12.  Centre contextualitzat i vinculat amb l’entorn. Escola oberta a l’entorn.

13.  Treball cooperatiu dels mestres.

14.  Treball cooperatiu amb les famílies.

15.  Fomentar el treball cooperatiu entre l’alumnat.

16.  Potenciar les fortaleses i capacitats de cada infant.

17.  Avaluació formativa i continuada.

18.  Bon clima d’aula: segur, relaxat, de confiança, respecte.

19.  Escolta i mirada activa cap a l’alumnat.

20.  Metodologies actives i individualitzades, socioconstructivistes.

21.  Formació continuada dels mestres a través de la reflexió sobre la pràctica.

22.  Potenciar la creativitat dels infants.

23.  Resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la reflexió.

24.  Objectius i propostes educatives clares i funcionals, flexibles i oberts al canvi.

25.  Vincles afectius i positius amb l’alumnat.

26.  Fonamentació teòrica al darrera.

27.  Pràctica educativa democràtica: diàleg, consens i negociació.

28.  Conèixer i participar de la identitat i organització del centre.

29.  Parteixen d'un diàleg previ, un consens i un respecte entre la comunitat educativa. Consens entre la comunitat educativa.

30.  El procés de canvi té importància.

31.  Materials originals i atractius, motivadors

32.  Ha de ser documentada.

33.  Tenen en compte el procés de l'alumnat i no sols el resultat.


34.  Dissenys educatius reptadors, fonamentats i atractius.

No hay comentarios:

Publicar un comentario