1. És autònom
en l’aprenentatge
Es podria dir
que sempre he set una mica autònoma a l'hora d'adquirir noves competències i
aprenentatges, ja siguin de l'àmbit educatiu com altres com manualitats,
música, moda, bloggers, youtubers, etc. Davant qualsevol dubte o curiositat
sempre tenc a la meva disposició l'accessible internet, però potser hauria de
familiaritzar-me una mica més amb els recursos bibliogràfics que pugui oferir
una simple biblioteca. Tot i així, d'una forma o d'altra, aprenc.
2. Reflexiona
sobre el seu propi procès d'aprenentatge
Opino que és
una mica inevitable no reflexionar sobre allò que vaig aprenent, i més encara
si són aspectes que després són duts a la pràctica i, a més, amb persones. Tot
i així, som persones i més d'una vegada ens adonarem d'un mal acte a partir d'errors
comesos. Però bé, allò important és que em fixo contínuament en els meus propis
actes i vaig rectificant aquells errors i concepcions que van sorgint, i
d'aquesta manera vaig formant-me professionalment i, vull suposar, que així
arribaré al perfil de mestre que vull i que aspiro a ser.
3. Analitza i
reflexiona sobre el funcionament dels centres d'Educació Infantil
La meva experiència als centres d'educació
infantil, tot i que tampoc ha set molt perllongada, m'ha donat temps a
analitzar, reflexionar i donar consell sobre alguns aspectes que caldria
millorar. Sobretot de coses relacionades amb la seguretat dels nens (endolls
malament protegits, elements al seu abast que podrien ser perillosos... petits
detalls que poden provocar un gran problema). També tinc una tendència a
fixar-me en les relacions entre els mateixos docents, el suport que se donen
entre ells (o no), el respecte, etc.
Un aspecte que vaig haver de rectificar i
que crec que encara hauria de continuar treballant és l'ordre dins l'aula, és a
dir, deixar ben recollida l'aula després de realitzar un taller, projecte, etc.
4. Analitza i reflexiona sobre els
processos d'ensenyament-aprenentatge
Com ja he esmentat abans, és inevitable
que allò que s'ha après a classe no es dugui a la pràctica (o, al menys, mentre
s'observa la pràctica de les altres docents). A partir d'aquesta observació és
quan, al menys al meu cas, he anat relacionant alguns actes amb la teoria
donada a classe. I, a més, aplicant una mica de psicologia a la situació, també
he pogut saber per què han hagut algunes actuacions poc adequades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario