domingo, 23 de febrero de 2014

Autovaloració de les competències de l'assignatura



1. És autònom en l’aprenentatge
Es podria dir que sempre he set una mica autònoma a l'hora d'adquirir noves competències i aprenentatges, ja siguin de l'àmbit educatiu com altres com manualitats, música, moda, bloggers, youtubers, etc. Davant qualsevol dubte o curiositat sempre tenc a la meva disposició l'accessible internet, però potser hauria de familiaritzar-me una mica més amb els recursos bibliogràfics que pugui oferir una simple biblioteca. Tot i així, d'una forma o d'altra, aprenc. 

2. Reflexiona sobre el seu propi procès d'aprenentatge
Opino que és una mica inevitable no reflexionar sobre allò que vaig aprenent, i més encara si són aspectes que després són duts a la pràctica i, a més, amb persones. Tot i així, som persones i més d'una vegada ens adonarem d'un mal acte a partir d'errors comesos. Però bé, allò important és que em fixo contínuament en els meus propis actes i vaig rectificant aquells errors i concepcions que van sorgint, i d'aquesta manera vaig formant-me professionalment i, vull suposar, que així arribaré al perfil de mestre que vull i que aspiro a ser.

3. Analitza i reflexiona sobre el funcionament dels centres d'Educació Infantil
La meva experiència als centres d'educació infantil, tot i que tampoc ha set molt perllongada, m'ha donat temps a analitzar, reflexionar i donar consell sobre alguns aspectes que caldria millorar. Sobretot de coses relacionades amb la seguretat dels nens (endolls malament protegits, elements al seu abast que podrien ser perillosos... petits detalls que poden provocar un gran problema). També tinc una tendència a fixar-me en les relacions entre els mateixos docents, el suport que se donen entre ells (o no), el respecte, etc.
Un aspecte que vaig haver de rectificar i que crec que encara hauria de continuar treballant és l'ordre dins l'aula, és a dir, deixar ben recollida l'aula després de realitzar un taller, projecte, etc. 

4. Analitza i reflexiona sobre els processos d'ensenyament-aprenentatge

Com ja he esmentat abans, és inevitable que allò que s'ha après a classe no es dugui a la pràctica (o, al menys, mentre s'observa la pràctica de les altres docents). A partir d'aquesta observació és quan, al menys al meu cas, he anat relacionant alguns actes amb la teoria donada a classe. I, a més, aplicant una mica de psicologia a la situació, també he pogut saber per què han hagut algunes actuacions poc adequades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario