domingo, 23 de febrero de 2014

Descripció de la meva escola ideal



Per últim, el meu concepte d’escola ideal és molt pareguda a la descripció que vaig fer anteriorment sobre l’escoleta on vaig fer les pràctiques. Veig molt necessari que aquesta escola es vegi com una gran comunitat oberta on tothom té un paper i tothom es preocupa de tothom. Una escola on els mestres estan preocupats per l’evolució de l’alumnat i no per les vacances o el salari que poden tenir. Un centre que, a més, té més en compte els recursos que es tenen més al seu abast, és a dir, que saben treure profit de l’entorn i dels materials del que ja disposen (elements de la natura, materials reciclats, reutilització de materials, etc.). També trobo molt interessant treballar els continguts de tal forma que es puguin donar situacions d’anar treballant altres temes alhora, que els nens també cerquin la seva pròpia informació, que comparteixin aquests aprenentatges amb tota la classe, etc.
Respecte als espais, aquests han de ser flexibles, és a dir, que donin l’oportunitat de dur a terme qualsevol tipus d’activitat. A més de tenir llocs adaptats per als minusvàlids.


Pot ser que la meva descripció de mestre i escola paregui una mica utòpic, però des del meu punt de vista crec que tot això es possible amb una bona organització, ganes de treballar i estar por i pels nens.

No hay comentarios:

Publicar un comentario