domingo, 23 de febrero de 2014

Descripció del meu mestre ideal




En quant al meu mestre ideal, de primeres caldria que tingui un sentiment i una necessitat de estar contínuament formant-se, estant d’aquesta forma acord a les noves necessitats de l’alumnat i de l’escola, conèixer les noves estratègies d’ensenyament-aprenentatge que van sorgint, com adaptar-se a les noves necessitats de la societat, etc. Un mestre desfasat acaba fracassant en algun aspecte de la seva pràctica docent. Aquesta figura del mestre penso que hauria d’ensenyar des d’un punt de vista democràtic, ni sent massa autoritari i deixant fer el que vulguin i sense un ordre. Es pot dir que aquest “professor democràtic” aconsegueix dur a terme la seva tasca educativa des del respecte, tenint en compte les idees de l’alumnat donant l’oportunitat de que ells se sentin protagonistes del seu aprenentatge, és a dir, que no sigui la figura del mestre la única i més important. També trobo molt important que aquest mestre creï situacions de debat i reflexió, és a dir, que no es limiti únicament a donar el temari i manar deures. És molt important que des de ben petits els nens estiguin acostumats a reflexionar sobre temes propers a ells, que sentin que poden parlar i expressar les seves opinions a la resta, a més de respectar les divergències d’opinions. Altre aspecte essencial és la seva postura cap als alumnes, famílies i cap a la resta de l’equip educatiu. Veig molt important que de cara als nens es mostri obert, disponible, donant una seguretat emocional als seus alumnes; de cara a les famílies és important que aquestes vegin com és el professor que està amb els seus fills, que està disponible a parlar amb les famílies davant qualsevol dubte, etc.; i de cara a la resta de l’equip educatiu, ha de mostrar-se disponible a treballar en equip a més d’individualment, disponible a ajudar en cas de necessitar-la algú, disponible a acceptar les crítiques constructives i avaluacions que se’ls faci (evitant, sobretot, que es mescli allò professional amb allò personal).

No hay comentarios:

Publicar un comentario